heart clip art

Selasa, 6 Disember 2011

KEHILANGAN ORG TERSAYANG DLM HIDUP AKU :(




'nenek' atau pggilan ringkas 'nek yah'
nie la nenek yg paling aku sayang sangad-2
:(


nek yah nie sporting org nyee . bile blik kg jee msti best 
sbb klau stay ngn die adee je bnde yg buad ktowang sume gelak 
suke kcw nek yah sbb die kuad melatah 
so ta bosan laa if balik kg 
sume org close ngn nek yah sbb
nek yah nie peramah , baik , suke buad lawak 
bile time raye whole family akn balik kg , then riuh laa satu ruma .
sampai kn uma jiran sbela pon ley dga :))
nek yah nie ade satu hoby pelik taww 
die sukee kmpul gamba dato' K laki si siti tuh
bile adee je gmba dato; K kua paper , cmfm die gunting then letak kad cermin almari
tataw pesal die minad bona kad dato'K tuh
aku pena ckp kad die cm nie 
'nek klau da minad sangad kad dato'K tuh , kawen jela ngn die'
pastu die gelak jee 
...............................................
.................
...........................................
.........................
tapi skang sume tuh tinggal kenangan jee :(
skang da ta denga lagi nek yah punyee gelak 
skang da takley denga nek yah kalu melatah
da takley tgok nek yah gunting gmba dato'K
da takley balik kg jmpee nenek
da ta dpad rayee cm sbelom-2 nie
nek yah da tade lagi .
ALLAH lebih sayang kn die . tapi aku pon sayang nek yah jugakk :'(
........
....................
........
.....................
............
...................
...........
........
..................



nie mase nek yah kad hospital :(


seminggu sebelom nek yah masok spital , die adee dtg uma aku
sempad laa jugak gurauw- 2 ngn die
tetibe mlm tuh pukul 12 my mom dpad call dari busu yg nenek kad wad kecemasan
mase tuh aku tengah tidor
mak aku kejod ckp nenek masok spital , cepad-2 ktowang siap then  pegi spital 
mlm tuh jugakk ktowang gerak
sampai je sane ramai sedare da ade 
sume diam , tade sorang pon bersuare
pastu mak aku tnyee busu nor knpe nenek ley smpai msok spital
busu ckp petang tuh nenek suo busu goreng kn mee pedas-2 pnyee ngn air tea-O
nenek smpad bergurau ngn busu . die ckp
"cik mee goreng pedas satu ngn air tea-O satu , bape sume nyee'
 pastu tetibe nenek ngadu saked perot then teros muntah darah :(
mase dlm perjalanan nak ke hospital 
darah kuar ta henti-2 :(
*sian nenek , msti saked kn :(*
smpai jee hspital teros tolak ke wad kcemasan
doktor sah kn yg nenek ade kanser usus , kanser tuh da smpai tahap kritikal .


pastu doktor pasang wayar-2 kad bdn nenek
sian nek yah :(
cm-2 wayar die pasang 
nek yah mase tuh mmg da kritikal sangad :(
tepakse guna bantuan pernafasan
time tuh ktowang sume ta stop mengaji kn tok nek yah 
dekad sminggu lbih ktowang sume bermalam kad spital tuh
mmg sedih bile tgok keadaan nek yah mase kad dlm wad tuh ,kesian tgok die kne pasang wayar-2 n only gune mesin tok bernafas
bayangkn laa betape terseksa nyee nek yah mase tuh :(
mase aku masok dlm wad tuh sorang-2 , aku kesian tgok nek yah 
mcm ta caye jeee yg aku tgok tuh nek yah yg slalu buad aku ketawe
aku tgok nenek terbaring je kad atas katil
kiri kanan katil nek yah penuh dengan mesin
aku tenong muke nenek , tade lagi senyuman yg slame nieh aku slalu tgok :(
keesokan harinyee nenek dibawa ke bilik tok scan ape ntah
kitorang satu family n anak-2 nenek sume tggu kad lua wad tox tgok nenek kua ,
mase nurse tgah tolak katil nenek kua jee , dgn tetibe mate nenek da bole bukak
die try tok cakap ngn ktowang 
pastu die ttp mate balik :(
sume happy mase tgok nenek bukak mate 
mgkin nenek ade harapan tok sembuh
petang tuh aku n mak aku balik ruma tok amek baju
n plan tok dtg spital pade esok hari 
tetibe mase na tido , 
pkul 12 mlm tepad mak aku dpad call lagi skali dari busu aku
suare busu mase tuh lain sangad 
pastu mak aku tnyee knpe ngn nenek , ade masala kee 
busu aku terus ckp yg nenek yah da tak ade lagi :(
bile dengar jee busu ckp cmtuh , hanyee allah saje laa yg taw pee psaan aku n sume time tuh
:(
sedih sangadsangad
cepad-2 kitowang kemas kain baju then balik uma nenek 
mase tuh pukul 2 pagy . siap-2 kemas uma nenek aku n sedare-2 aku bace yasin
pagi tuh jenazah nenek pon sampai
dlm pukul 11 lebih
mase org angkad jenazah nenek bwk masok dlm uma 
satu family mmg da ta dpad na tahan sedih 
semua org nangis
mase part na ciom dahi nenek ,
aku mmg ta dpad stop kn airmate aku :'(
aku tgok muke nenek pucat , nenek senyap jee
:(
suasane yg dlu nyee riuh dengan suare n gelak nenek , kini da sunyi  dan hanye dengar suare tangisan sedare mare n anak2 nenek jee :(
rase cm ta percaye kain putih yg membaluti tubuh itu adalah NEK YAH kesayangan kami :(
knpe cepad sangad nenek tggal kn ktowang sume ?
da 2 tahun nek yah pergi tggalkn kami sekeluarga :(
tapi gelak tawa , latah n gurawan nek yah masih dlm ingatan ktowang sume :(
ktowang sentiase doakn nek yah ditempad kn dlm golongan org beriman . semoge nek yah tenang kad sane :(
"nek , tggu owg kad sane eay . owg sayang n rinduu nenek sangad-2" 
:((
~al-fatihah~



Tiada ulasan:

Catat Ulasan